Idealny dressing

Przyrządzanie sałatki może być bajecznie prostą sprawą oraz wspaniałą zabawą – jednak potrzebny jest pomysł i dobrze dobrane dodatki. Niektórym sałatkom wystarczy trochę oliwy bądź oleju smakowego z przyprawami, innym potrzebny jest dobry sos. Jak przyrządzić zdrowy i smaczny sos pasujący do naszej sałatki? Wystarczy kierować się kilkoma prostymi zasadami.

 

shutterstock_259479179Nasze podniebienie reaguje różnie na niektóre połączenia smaków, dlatego warto swoje potrawy podawać z odpowiednimi sosami i przyprawami tak, aby jedzenie było nie tylko zdrowe, ale i smaczne. Idealnym dodatkiem do sałat i warzyw liściastych z krajów śródziemnomorskich jest sos vinaigrette przyrządzony na bazie oliwy. Co więcej, używanie tego sosu sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki i prawidłowej masy ciała. Za to sos jabłkowo- chrzanowy pomoże w przyrządzeniu sałatki o ostrzejszym smaku z selerem naciowym, szpinakiem czy czerwoną fasolą. Do lekkich sałatek z marchewką czy ogórkiem najlepszy będzie sos jogurtowo- ziołowy, który również idealnie nada się do kurczaka i ryb. Innym lekkim sosem jest sos aioli, który wraz z ząbkiem czosnku sprawdzi się przy krewetkach, kalmarach oraz fasolce szparagowej. Nieocenionymi dodatkami do wszystkich warzyw liściastych, cukinii i kalafiora są: sos francuski, z dodatkiem śmietany w niektórych przypadkach oraz grecki sos jogurtowy tzatziki. Dobrym dopełnieniem zielonego groszku, szparagów i rukoli będzie sos cytrynowo- śmietanowy z dodatkiem cukru, który złagodzi gorzki smak dania.

Niektóre sałatki lepiej smakują w wersji na słodko, a najlepszym i najbardziej znanym słodkim sosem jest sos musztardowo-miodowy, który idealnie sprawdza się w sałatkach z kukurydzą z małej puszki od Bonduelle, kurczakiem i pomidorkami cherry. Innym rozwiązaniem jest połączenie sosu vinaigrette z miodem, który nada sałatkom z granatem, pomidorem i serkiem ricotta słodkiego posmaku. Trzecim, dosyć popularnym półsłodkim dressingiem jest vinaigrette balsamowy z dodatkiem cukru brązowego- może być używany zarówno w sałatkach warzywnych czy owocowych.

Z badań naukowców wynika, iż do prawidłowego wchłaniania cennych przeciwutleniaczy zawartych w warzywach, potrzebna jest określona dawka tłuszczu- znajdziemy je właśnie w sosach i dressingach. Warto z nimi eksperymentować i dodawać je do swoich sałatek i potraw, tak, aby zawsze było smacznie ale i zdrowo!

Kliknij tutaj aby zobaczyć produkty Bonduelle
w swoim ulubionym e-sklepie