Co jeść, aby żyć 100 lat?

Są takie miejsca na świecie, których mieszkańcy żyją prawie 100 lat za sprawą specyficznego sposobu odżywiania. Poznaj ich strzeżone od pokoleń sekrety!

Są na świecie takie regiony, państwa, miasta czy wioski, w których ludzie dożywają sędziwego wieku bez specjalnego wysiłku. Ich sekretem jest zazwyczaj zrównoważona dieta bogata w cenne składniki odżywcze. Zapraszamy w podróż po mapie najzdrowszych zakątków świata!

Przystanek pierwszy: japońska wyspa Okinawa

Sekretem długowieczności tamtejszych Japończyków są ryby, ser tofu, zielona herbata oraz sfermentowane wino ryżowe. Jedzą oni także ogromne ilości warzyw, w tym Kiełki Fasoli Mung do każdego posiłku i pełnoziarniste produkty. To dieta prosta i zbawienna dla zdrowia.

shutterstock_214444078

Przystanek drugi: wieś w południowych Włoszech Campodimele

Campodimelczycy stosują tradycyjną włoską dietę bogatą w owoce, czosnek, cebulę, białą i czerwoną fasolę oraz oliwę z oliwek. Nie żałują sobie także ryb, rozmaitych serów oraz… domowego wina.

Przystanek trzeci: grecka wyspa Symi

Mieszkańcy tej pełnej nieodpartego uroku wyspy wcale nie jadają lekkostrawnie! Ich menu obfituje w tłuste ryby, oliwę z oliwek, a każde danie polewa się tam gęstymi sosami z pomidorów, kaparów i ziół. Wśród nabiału prym wiedzie kozi ser, ser feta i jogurty. Aby zbliżyć się choć trochę do tamtejszej diety, warto skosztować Białej Fasoli w sosie pomidorowym Bonduelle – przygotowana na ciepło smakuje wybornie!

shutterstock_179473532

Przystanek czwarty: dolina Hunza w północno-zachodnim Pakistanie

Wśród mieszkańców Hunzy najpopularniejszym trunkiem jest… świeże mleko. Piją je codziennie w dużych ilościach. Ale nie na śniadanie, bo pierwszym posiłkiem jest obiad! Mięso spożywają najwyżej raz w tygodniu, zazwyczaj w towarzystwie kapusty i marchwi.

Przystanek piąty: powiat Bama w południowych Chinach

Ludność Bamy przede wszystkim niczego nie smaży, a jedynie dusi przez krótki czas. W ich menu znajdują się słodkie ziemniaki, czyli bataty, dynia, papryka, pomidory, kukurydza, fasola oraz nasiona konopii siewnych – bogate w witaminy, kwasy omega-3 i omega-6.

Na to, jak się odżywiamy wpływ ma regionalna tradycja, dostępność składników oraz, przede wszystkim, dobra wola i chęć poprawiania swojego jadłospisu. Dzięki Bonduelle warzywa najlepszej jakości masz na wyciągnięcie ręki. Warto wykorzystać takie produkty jak Kiełki Fasoli Mung, czy Fasola Biała w sosie pomidorowym, aby codziennie stawiać krok w stronę zdrowia!

Kliknij tutaj aby zobaczyć produkty Bonduelle
w swoim ulubionym e-sklepie