Śniadanie – najważniejszy posiłek dnia!

Pomijanie śniadania to jeden z najczęściej popełnianych błędów żywieniowych. Notoryczny brak pierwszego posiłku grozi niedożywieniem, a w przyszłości otyłością. Dlaczego? Rano zwykle nie odczuwa się głodu, ale im więcej dnia ubywa, tym bardziej to poczucie się potęguje. Dowiedziono, że osoby, które zachowują prawidłowość w dziennym odżywaniu i zjadają rano pierwszy posiłek pochłaniają mniej kaloryczne posiłki w ciągu dnia, niż Ci, którzy go omijają.

Co najlepiej zjeść na śniadanie?

Powinno zawierać dużą porcję węglowodanów złożonych i w niewielkim stopniu prostych. Węglowodany proste posłużą jako źródło energii do wykorzystania natychmiast, natomiast złożone będą stanowiły zapas na kolejne godziny. Poranny posiłek musi dostarczać nie tylko energii, ale też cennych składników mineralnych oraz witamin.

shutterstock_114346762

Śniadanie stanowi 20-25% dziennego zapotrzebowania energetycznego (czyli około 400-500 kcal w diecie przeciętnej kobiety, ze średnim zapotrzebowaniem energetycznym wynoszącym średnio 2000 kcal dziennie). Oznacza to, iż w naszym pierwszym posiłku powinny się znaleźć produkty zbożowe, porcja warzyw bądź owoców, produkty mleczne oraz białko i tłuszcze. Najprostszym przepisem na śniadania będzie więc jajecznica, którą można przygotować na wiele sposobów i podawać z rozmaitymi dodatkami, np. z awokado i szczypiorkiem, smażona na maśle z wędzonym łososiem i bazylią czy ze smażonym boczkiem i pomidorami. Jeśli jednak lubicie jajka gotowane można je podać z majonezem i suszonymi pomidorami oraz serem feta czy z ciemnym pieczywem i szynką parmeńską.

shutterstock_194918195

Gdy mamy więcej czasu na śniadanie, niż to w ‚biegu’ idealnym pomysłem będą omlety- z zielonym groszkiem Bonduelle, miętą i tartym serem, natką pietruszki czy zapiekany w kozim serze z mieszanką meksykańską Bonduelle i doprawiony czarnym pieprzem. Czasami jednak brakuje czasu na szykowanie śniadania- co wtedy? Śniadanie uratują niezawodne kanapki! Jednak warto zadbać, aby na talerzu pojawiły się 2 różne propozycje tak, aby uzupełnić wszystkie potrzebne wartości odżywcze, w szczególności białko, które zaspokoi głód. Ugotowane jajka można pokroić w plasterki, ułożyć na kanapkach i posypać szczypiorkiem, a do tego przygotować drugą z boczkiem, serem mozzarella i suszonymi pomidorami, tak były źródłem białka. Warto również używać do śniadania rukoli, niskokaloryczny biały ser oraz jedną z najbardziej zdrowych ryb- łosoś.

shutterstock_197917808

Jeszcze przed śniadaniem warto sięgnąć po szklankę wody mineralnej. Po co? Dzięki niej szybciej pozbędziemy się z organizmu toksyn, które nagromadziliśmy w trakcie snu. Wypełni ona również żołądek, co przekłada się na racjonalne podejście do wielkości śniadania.
Jeśli potrzebujemy witamin, świetnie sprawdzą się świeżo wyciskane soki. Również na czczo. Zarówno minerały jak i witaminy w nich zawarte są najłatwiej przyswajalne się na pusty żołądek.

Kliknij tutaj aby zobaczyć produkty Bonduelle
w swoim ulubionym e-sklepie