Zdrowe chipsy

Zdrowe chipsy – wydaje Ci się to niemożliwe? Bo jak synonim jedzenia kalorycznego i bezwartościowego może być zdrowy? Otóż okazuje się, że są na to sposoby i to bardzo proste. Chcesz dowiedzieć się jakie? Zrób chipsy z warzyw i owoców!

Warzywne inspiracje

Do wykonania zdrowych chipsów doskonale nadają się warzywa. Najlepiej sprawdzą się te korzenne. Spróbuj chipsów z pietruszki, selera, marchewki, ziemniaków i batatów czy buraków. Świetnie smakują też chipsy dyniowe. Zresztą zarówno z dyni, jak i z ziemniaków możesz wykonać także frytki (w wersji z głębokiego oleju bądź beztłuszczowo z piekarnika). Wróćmy jednak do chipsów. By je wykonać potrzebujesz wyłącznie warzyw, przypraw i piekarnika. Zacznij od umycia i obrania wybranych warzyw. Następnie pokrój je na jak najcieńsze plasterki. Do tego celu możesz wykorzystać specjalne tarki lub też zwykłą obieraczkę do warzyw. Cel jest jeden – cienkie plasterki, które szybko się wysuszą. Na blasze pokrytej papierem do pieczenia ułóż przygotowane warzywa tak, by plasterki nie leżały jeden na drugim. Następnie delikatnie skrop je oliwą z oliwek. Możesz wykorzystać do tego oliwę ze specjalnym spryskiwaczem, która ułatwi Ci to zadanie. W przypadku buraków warto pokropić je octem balsamicznym, by nie straciły swojego koloru. Nagrzej piekarnik do 180 stopni C. Piecz warzywa przez około 30 minut, do czasu, aż będą dobrze wysuszone. W przypadku selera warto go po połowie tego czasu wyjąć i przełożyć na drugą stronę. Po upłynięciu czasu pieczenia wyłącz piekarnik. Możesz w nim jeszcze pozostawić warzywa, by dokładnie się wysuszyły. Przed lub po pieczeniu możesz przyprawić warzywa ulubionymi ziołami i przyprawami. Sprawdzi się papryka słodka i ostra, czosnek, cynamon (do marchewki), sól, pieprz, chili, tymianek, bazylia i oregano.

shutterstock_218098102

Owocowe marzenia

Doskonałe chipsy uzyskać możesz również z owoców. W ich przypadku jednak duże znaczenie ma ich odmiana oraz dojrzałość. Im będą dojrzalsze, tym słodsze i smaczniejsze będą same chipsy. Do ich suszenia możesz ponownie użyć piekarnika. Warto je jednak suszyć naturalnie, np. przy kaloryferze lub na słońcu. Możesz także wykorzystać suszarkę do grzybów, owoców i warzyw. Co możesz suszyć? Najczęściej przygotowuje się chipsy jabłkowe, truskawkowe, bananowe czy morelowe. Smakują zupełnie inaczej niż te, które można kupić w sklepie. Są dużo smaczniejsze i oczywiście zdrowsze. Zarówno w przypadku owoców, jak i warzyw czas suszenia jest umowny. Wiele zależy także od indywidualnych preferencji smakowych. Im cieńsze plasterki, tym krótszy czas pieczenia. Eksperymentujcie i jedzcie na zdrowie!

Kliknij tutaj aby zobaczyć produkty Bonduelle
w swoim ulubionym e-sklepie